آکادمی یاسان آکادمی یاسان .

آکادمی یاسان

تعریف برنامه نویسی به زبان ساده

در سال های اخیر نقش برنامه نویسی از کاربرد در صنایع و مشاغل بیشتر شده و در زندگی روزمره خانواده ها و مشاغل غیرمرتبط با برنامه نویسی کاملا مشهود است. بنابراین تمام اقشار جامعه به اندازه نیاز خود به تکنولوژی، فناوری و برنامه نویسی باید با این مفاهیم آشنا باشند. این امر در جهان تا حدی به پیش رفته که آموزش برنامه نویسی به کودکان به جهت آشنایی کودکان با مبانی برنامه نویسی نیز در دستور کار قرار گرفته. بنابراین در ادامه مقاله به معرفی برنامه نویسی به زبان ساده و بیان کاربردهای این رشته در مشاغل و زندگی روزمره خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برنامه نویسی چیست؟ به زبان ساده

برنامه نویسی زبانی است که به انسان این اجازه را می دهد که با کامپیوتر تعامل داشته باشد و دستورالعمل هایی برای کامپیوتر تعریف کند تا با پیروی از این دستورالعمل ها کارهایی که برای انسان ها سخت و وقت گیر است به راحتی توسط کامپیوترها انجام شود در پی آن بسیاری از کارهایی که ممکن است انجام آن زمان زیادی از انسان بگیرد، به راحتی توسط کامپوتر انجام می شود. ممکن است این سوال برای شما پیش امده باشد که چطور این ارتباط بین انسان و کامپیوتر برقرار می شود؟ همانطور که برای صحبت با افراد مختلف باید با زبان آنها آشنا باشیم در برقراری ارتباط با کامپیوتر ها نیز باید با زبان های برنامه نویسی آشنا باشید.

تاثیرات برنامه نویسی در روزمره

استفاده از برنامه نویسی در تکنولوژی تا حدی طبیعی شده است که در برخی موارد تاثیرات برنامه نویسی در زندگی خود را فراموش میکنیم. برخی کاربردهای معمولی برنامه نویسی را در ادامه برای شما لیست کردیم.

  • تلفن همراه: باز شدن قفل تلفن همراه، ارسال پیامک، بهره‌وری از اپلیکشن‌های مختلف، بازی‌های موبایل، گرفتن عکس و سلفی، تنظیم آلارم و … همه توسط برنامه نویسی اجرا می‌شوند.
  • یخچال‌های هوشمند: صفحه نمایشگر دیجیتال، عیب‌یابی هوشمند، تنظیم خودکار دما، سنسورهای تشخیص‌دهنده و … بوسیله برنامه‌ای که توسط متخصص به یخچال فریزر هوشمند داده می‌شود عمل می‌کنند.
  • کامپیوتر و لپ ‌تاپ: استفاده از سیستم‌های ویندوز، لینوکس، مک، برنامه‌ها و امکانات موجود در آن‌ها، به کمک برنامه نویسی ممکن است.
  • بازی و سرگرمی: اگر به بازی‌های اندرویدی و کامپیوتری علاقه دارید و هر روز به آن می‌پردازید باید از دنیای گسترده برنامه نویسی ممنون باشید. یکی از گسترده‌ترین کاربردهای برنامه نویسی برای علاقمندان کودک، نوجوان و جوان، طراحی و اجرای بازی‌های جدید و متنوع است.
  • سیستم‌های هوشمند تلویزیون، ریموت و کنترل: در تمام سیستم‌های هوشمند اطرافمان، قطعا با روش‌های مختلف، از کدنویسی و الگوریتم‌های برنامه نویسی استفاده شده است. بدین طریق می‌توان آپشن‌های فراوان دلخواه را روی آن‌ها پیاده‌سازی کرد.
  • اتومبیل: اتومبیل‌های مدرنی که در سطح شهر می‌بینید دارای کامپیوترهای پیشرفته‌ای هستند که به آن‌ها قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای می‌دهد. هر چه برنامه ارائه شده به کامپیوتر اتومبیل، پیچیده‌تر، دقیق‌تر و کاربردی‌تر باشد حس راحتی و امنیت در آن دستگاه بیشتر است.

 

آشنایی بیشتر با برنامه نویسی

اگر علاقمند به مطالعه بیشتر درباره برنامه نویسی، کاربردهای گسترده آن در مشاغل و شاخه های مختلف تکنولوژی، انواع زبان های برنامه نویسی و بهترین راه برای شروع یادگیری برنامه نویسی هستید این مقاله11:21:55 PM را مطالعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۲:۵۸ توسط:علی فرهانی موضوع: نظرات (0)