آكادمي ياسان آكادمي ياسان .

آكادمي ياسان

اسكرچ چيست؟

اسكرچ چيست؟ 

اسكرچ يكي از زبان هاي برنامه نويسي مي باشد كه به صورت برنامه نويسي بصري از آن استفاده مي شود. كاربرد اسكرچ بسيار است كه به بررسي كاربرد هاي اسكرچ نيز خواهيم پرداخت. از اسكرچ به منظور آموزش برنامه نويسي كودكان استفاده مي شود. اسكرچ به شيوه اي طراحي شده است كه كودكان و دانش آموزان بتوانند به راحتي انيميشن و برنامه هاي تعاملي را بسازند. برنامه نويسي يكي از مهارت هايي مي باشد كه در آينده نيز بازار كار فراواني دارد همچنين اهميت برنامه نويسي نيز با گذر زمان بيشتر از پيش مي شود.

اسكرچ يكي از زبان هاي برنامه نويسي ساخته و توسعه داده شده در دانشگاه MIT است كه به دليل شيوه خاص برنامه نويسي اسكرچ، اين زبان برنامه نويسي در بيشتر مواقع براي شروع برنامه نويسي براي كودكان مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مفاهيم و مباني برنامه نويسي را در قالب هايي جذاب و همراه تصاوير و اهنگ هايي آموزش مي‌دهد تا علاوه بر آموزش برنامه نويسي، كودكان را به اين حوزه علاقمند كند.

 

يكي از دلايل مهم گسترش اسكرچ در سراسر جهان، پشتيباني نرم افزار اسكرچ از 70 زبان و همچنين رايگان بودن خدمات اين نرم افزار است؛ از سال ۲۰۰۷ تا كنون هزاران نفر در سرتاسر دنيا چيزي بيشتر از ۶ ميليون پروژه ساخته و با يكديگر در وب سايت دانشگاه MIT به اشتراك گذاشته‌اند.

كاربرد اسكرچ

اسكرچ يك زبان برنامه نويسي مي باشد كه داراي ويژگي درگ اند دراپ مي باشد. كودكان مي توانند با استفاده از اين ويژگي به راحتي برنامه هاي انيميشني و تصاوير متحرك بسازند. اسكرچ علاوه بر آن كه موجب مي شود كودكان و نوجوانان بتوانند با در كنار هم قرار دادن برخي آيتم به خلق برنامه هايي بپردازند، موجب مي شود كه ذهن كودكان براي ورود به مراحل بالا تر برنامه نويسي آماده شود.

از جمله كاربردهاي اسكرچ مي توان موارد زير را نام برد:

  • تقويت مهارت با يادگيري اسكرچ 
  • تأثير يادگيري اسكرچ بر كودكان 
  • تربيت كودك خلاق با اسكرچ 
  • ....

 

علت لزوم يادگيري اسكرچ براي كودكان

از مهم‌ترين دلايل توجه كشورهاي پيشرفته‌، به آموزش برنامه نويسي به كودكان، تاثيرات اين زبان آينده‌ي كشور‌هاست، توانمندي كودكان و امكان توليد ثروت و همچنين تاثيرات روانشناسي اين آموزش‌ها بر كودكان مي‌باشد. كلاس اسكرچ مي تواند شما را با انواع كاربرد اسكرچ و نحوه كار كردن با اين زبان برنامه نويسي آشنا سازد. براي مطالعه بيشتر درباره اسكرچ و كاربردهاي آن ميتوانيد اينجا را كليك كنيد.


برچسب: اسكرچ چيست، كاربرد اسكرچ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۳:۳۴ توسط:علي فرهاني موضوع: نظرات (0)

بهترين زبان هاي برنامه نويسي اندرويد

برنامه نويسي اندرويد و توسعه اپليكيشن موبايل در ساليان اخير به يكي از شاخه هاي پرسود برنامه نويسي تبديل شده است. از بهترين زبان هاي برنامه نويسي اندرويد ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

  1. كاتلين Kotlin
  2. جاوا
  3. C++
  4. C#
  5. Dark
  6. پايتون

كاتلين يك الگوي كدنويسي مختصر ارائه مي دهد كه آن را به يكي از محبوب ترين انتخاب ها براي توسعه دهندگان برنامه اندرويد تبديل مي كند. زبان برنامه نويسي جاوا نيز يكي از قديمي ترين زبان هاي برنامه نويسي موجود است كه امروزه نيز به دليل كتابخانه هاي گسترده و كاربردي اش همچنان مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفته است. براي توسعه برنامه هاي اندرويد زبان هاي برنامه نويسي جديد و قديمي بسياري وجود دارند كه محبوب ترين و بهترين زبان هاي برنامه نويسي اندرويد در سال 2023 كه در ساليان اخير مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفته است را به شما معرفي كرديم.

اگر به اين حوزه علاقه داريد و مي‌خواهيد به اين حوزه ورود كنيد، زبان هاي برنامه نويسي زيادي مي‌توانند به شما كمك كنند كه ما به 6 مورد از بهترين هاي آن، اشاره كرديم، تا در انتخاب بهترين زبان برنامه نويسي اندرويد كه براي شروع ميخواهيد به آن مسلط شويد به شما كمك كرده باشيم. در آكادمي ياسان به آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان در سنين پايين پرداخته مي شود و در مسير يادگيري برنامه نويسي اندرويد به كودكان و نوجوانان، زبان پايتون را به آنها آموزش مي‌دهيم. 

در لينك زير به اطلاعات تكميلي از هر زبان فوق مي پردازيم:

https://yasanacademy.ir/yas/best-programming-languages-for-android/ 

 


برچسب: زبان هاي مناسب برنامه نويسي اندرويد، بهترين زبان هاي برنامه نويسي اندرويد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۶:۴۱ توسط:علي فرهاني موضوع: نظرات (0)