آکادمی یاسان آکادمی یاسان .

آکادمی یاسان

اسکرچ چیست؟

اسکرچ چیست؟ 

اسکرچ یکی از زبان های برنامه نویسی می باشد که به صورت برنامه نویسی بصری از آن استفاده می شود. کاربرد اسکرچ بسیار است که به بررسی کاربرد های اسکرچ نیز خواهیم پرداخت. از اسکرچ به منظور آموزش برنامه نویسی کودکان استفاده می شود. اسکرچ به شیوه ای طراحی شده است که کودکان و دانش آموزان بتوانند به راحتی انیمیشن و برنامه های تعاملی را بسازند. برنامه نویسی یکی از مهارت هایی می باشد که در آینده نیز بازار کار فراوانی دارد همچنین اهمیت برنامه نویسی نیز با گذر زمان بیشتر از پیش می شود.

اسکرچ یکی از زبان های برنامه نویسی ساخته و توسعه داده شده در دانشگاه MIT است که به دلیل شیوه خاص برنامه نویسی اسکرچ، این زبان برنامه نویسی در بیشتر مواقع برای شروع برنامه نویسی برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مفاهیم و مبانی برنامه نویسی را در قالب هایی جذاب و همراه تصاویر و اهنگ هایی آموزش می‌دهد تا علاوه بر آموزش برنامه نویسی، کودکان را به این حوزه علاقمند کند.

 

یکی از دلایل مهم گسترش اسکرچ در سراسر جهان، پشتیبانی نرم افزار اسکرچ از 70 زبان و همچنین رایگان بودن خدمات این نرم افزار است؛ از سال ۲۰۰۷ تا کنون هزاران نفر در سرتاسر دنیا چیزی بیشتر از ۶ میلیون پروژه ساخته و با یکدیگر در وب سایت دانشگاه MIT به اشتراک گذاشته‌اند.

کاربرد اسکرچ

اسکرچ یک زبان برنامه نویسی می باشد که دارای ویژگی درگ اند دراپ می باشد. کودکان می توانند با استفاده از این ویژگی به راحتی برنامه های انیمیشنی و تصاویر متحرک بسازند. اسکرچ علاوه بر آن که موجب می شود کودکان و نوجوانان بتوانند با در کنار هم قرار دادن برخی آیتم به خلق برنامه هایی بپردازند، موجب می شود که ذهن کودکان برای ورود به مراحل بالا تر برنامه نویسی آماده شود.

از جمله کاربردهای اسکرچ می توان موارد زیر را نام برد:

  • تقویت مهارت با یادگیری اسکرچ 
  • تأثیر یادگیری اسکرچ بر کودکان 
  • تربیت کودک خلاق با اسکرچ 
  • ....

 

علت لزوم یادگیری اسکرچ برای کودکان

از مهم‌ترین دلایل توجه کشورهای پیشرفته‌، به آموزش برنامه نویسی به کودکان، تاثیرات این زبان آینده‌ی کشور‌هاست، توانمندی کودکان و امکان تولید ثروت و همچنین تاثیرات روانشناسی این آموزش‌ها بر کودکان می‌باشد. کلاس اسکرچ می تواند شما را با انواع کاربرد اسکرچ و نحوه کار کردن با این زبان برنامه نویسی آشنا سازد. برای مطالعه بیشتر درباره اسکرچ و کاربردهای آن میتوانید اینجا را کلیک کنید.


برچسب: اسکرچ چیست، کاربرد اسکرچ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۳:۳۴ توسط:علی فرهانی موضوع: نظرات (0)