آكادمي ياسان آكادمي ياسان .

آكادمي ياسان

آموزش اسكرچ به كودكان

مزاياي آموزش برنامه نويسي به كودكان

كودكان در هنگام يادگيري برنامه نويسي، علاوه بر آشنايي با تكنولوژي و كدنويسي، باعث تقويت مهارت نرم آنها نيز مي شود؛ مهارت هايي مانند مهارت حل مسئله، اعتماد به نفس، ارتباطات اجتماعي و ... مهارت هايي هستند كه در ضمن آموزش برنامه نويسي تقويت مي شوند. همچنين كودكان با يادگيري برنامه نويسي مقدماتي، در آينده اي نه چندان دور به يادگيري برنامه نويسي پيشرفته ميپردازند و در رقابت براي اكتساب شغل هاي آينده چند مرحله از همسن وسالان خود جلوتر هستند و با شغل هاي آينده كه با تكنولوژِي سركار دارند هماهنگ هستند .

شيوه ي نوين تدريس

در شيوه ي تركيبي تدريس كلاس آموزش برنامه نويسي به كودكان در تهران مطرح نيست زيرا تركيب كلاس هاي مجازي و معكوس باعث شده كودكان از سراسر كشور و حتي جهان همزمان در يك كلاس شركت كنند و دغدغه ي فاصله با محل برگزاري كلاس نداشته باشند. اين شيوه علاوه بر افزايش بازدهي تدريس، عدالت آموزشي را نيز به ارمغان مي آورد و دانش آموزان شهر هاي مختلف پا به پاي هم در كلاس هاي يكسان شركت ميكنند.

بهترين كلاس آموزش برنامه نويسي براي كودكان در تهران

در اين مقاله به معرفي برترين كلاس بين المللي برنامه نويسي كودكان و برترين نمونه ي داخلي آموزش برنامه نويسي به كودكان ميپردازيم.

blockly

در كلاس هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان در سايت blockly با استفاده از رويكرد خاصي آموزش ها صورت مي گيرد. اساس اين رويكرد برنامه نويسي بلوكي مانند اسكرچ است. در واقع روند يادگيري برنامه‌نويسي در اين سايت مانند تكميل يك پازل مي باشد. اين رويكرد مانند پازلي است كه به جاي قطعات پازل، المان هاي متفاوت برنامه نويسي را در كنار يكديگر قرار مي دهد و يك پروژه ي كامل و بدون نقص را مي سازند. اين سايت از برترين سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان به شمار مي رود.


Yasanacademy

آكادمي ياسان در زمينه آموزش برنامه نويسي به كودكان در ميان فارسي زبانان دنيا پيشتازي مي كند . اين آكادمي از اولين آكادمي هاي تاسيس شده در ايران براي آموزش برنامه نويسي به صورت تركيبي است. بهترين كلاس آموزش برنامه نويسي براي كودكان در تهران و سراسر فارسي زبانان جهان در اين آكادمي برگزار مي شود.
از مزيت هاي اين آكادمي مي توان به مجازي بودن كلاس هاي آن اشاره كرد كه باعث مي شود از سراسر جهان كودكان فارسي زبان گرد هم آمده و با وجود تفاوت هاي فرهنگي، دوستانه با يكديگر به يادگيري برنامه نويسي بپردازند .
از ديگر مزيت هاي آكادمي ياسان مي توان به آموزش معكوس در كلاس هاي آن اشاره كرد كه باعث مي شود كودكان بتوانند همزمان با برنامه نويسي بدون هيچ تداخلي به مدرسه و تحصيل خود بپردازند.
آموزش در آكادمي ياسان به همراه بازي هاي رايانه اي انجام مي شود. استفاده از بازي هايي مانند ماينكرفت در هنگام آموزش باعث مي شود كودكان در كلاس ها با شوق و اشتياق حاضر شوند و كلاس ها را به محيطي شاد تبديل ميكند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۳۰ توسط:علي فرهاني موضوع: نظرات (0)

تعريف برنامه نويسي به زبان ساده

در سال هاي اخير نقش برنامه نويسي از كاربرد در صنايع و مشاغل بيشتر شده و در زندگي روزمره خانواده ها و مشاغل غيرمرتبط با برنامه نويسي كاملا مشهود است. بنابراين تمام اقشار جامعه به اندازه نياز خود به تكنولوژي، فناوري و برنامه نويسي بايد با اين مفاهيم آشنا باشند. اين امر در جهان تا حدي به پيش رفته كه آموزش برنامه نويسي به كودكان به جهت آشنايي كودكان با مباني برنامه نويسي نيز در دستور كار قرار گرفته. بنابراين در ادامه مقاله به معرفي برنامه نويسي به زبان ساده و بيان كاربردهاي اين رشته در مشاغل و زندگي روزمره خواهيم پرداخت. با ما همراه باشيد.

برنامه نويسي چيست؟ به زبان ساده

برنامه نويسي زباني است كه به انسان اين اجازه را مي دهد كه با كامپيوتر تعامل داشته باشد و دستورالعمل هايي براي كامپيوتر تعريف كند تا با پيروي از اين دستورالعمل ها كارهايي كه براي انسان ها سخت و وقت گير است به راحتي توسط كامپيوترها انجام شود در پي آن بسياري از كارهايي كه ممكن است انجام آن زمان زيادي از انسان بگيرد، به راحتي توسط كامپوتر انجام مي شود. ممكن است اين سوال براي شما پيش امده باشد كه چطور اين ارتباط بين انسان و كامپيوتر برقرار مي شود؟ همانطور كه براي صحبت با افراد مختلف بايد با زبان آنها آشنا باشيم در برقراري ارتباط با كامپيوتر ها نيز بايد با زبان هاي برنامه نويسي آشنا باشيد.

تاثيرات برنامه نويسي در روزمره

استفاده از برنامه نويسي در تكنولوژي تا حدي طبيعي شده است كه در برخي موارد تاثيرات برنامه نويسي در زندگي خود را فراموش ميكنيم. برخي كاربردهاي معمولي برنامه نويسي را در ادامه براي شما ليست كرديم.

  • تلفن همراه: باز شدن قفل تلفن همراه، ارسال پيامك، بهره‌وري از اپليكشن‌هاي مختلف، بازي‌هاي موبايل، گرفتن عكس و سلفي، تنظيم آلارم و … همه توسط برنامه نويسي اجرا مي‌شوند.
  • يخچال‌هاي هوشمند: صفحه نمايشگر ديجيتال، عيب‌يابي هوشمند، تنظيم خودكار دما، سنسورهاي تشخيص‌دهنده و … بوسيله برنامه‌اي كه توسط متخصص به يخچال فريزر هوشمند داده مي‌شود عمل مي‌كنند.
  • كامپيوتر و لپ ‌تاپ: استفاده از سيستم‌هاي ويندوز، لينوكس، مك، برنامه‌ها و امكانات موجود در آن‌ها، به كمك برنامه نويسي ممكن است.
  • بازي و سرگرمي: اگر به بازي‌هاي اندرويدي و كامپيوتري علاقه داريد و هر روز به آن مي‌پردازيد بايد از دنياي گسترده برنامه نويسي ممنون باشيد. يكي از گسترده‌ترين كاربردهاي برنامه نويسي براي علاقمندان كودك، نوجوان و جوان، طراحي و اجراي بازي‌هاي جديد و متنوع است.
  • سيستم‌هاي هوشمند تلويزيون، ريموت و كنترل: در تمام سيستم‌هاي هوشمند اطرافمان، قطعا با روش‌هاي مختلف، از كدنويسي و الگوريتم‌هاي برنامه نويسي استفاده شده است. بدين طريق مي‌توان آپشن‌هاي فراوان دلخواه را روي آن‌ها پياده‌سازي كرد.
  • اتومبيل: اتومبيل‌هاي مدرني كه در سطح شهر مي‌بينيد داراي كامپيوترهاي پيشرفته‌اي هستند كه به آن‌ها قابليت‌هاي فوق‌العاده‌اي مي‌دهد. هر چه برنامه ارائه شده به كامپيوتر اتومبيل، پيچيده‌تر، دقيق‌تر و كاربردي‌تر باشد حس راحتي و امنيت در آن دستگاه بيشتر است.

 

آشنايي بيشتر با برنامه نويسي

اگر علاقمند به مطالعه بيشتر درباره برنامه نويسي، كاربردهاي گسترده آن در مشاغل و شاخه هاي مختلف تكنولوژي، انواع زبان هاي برنامه نويسي و بهترين راه براي شروع يادگيري برنامه نويسي هستيد اين مقاله11:21:55 PM را مطالعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۲:۵۸ توسط:علي فرهاني موضوع: نظرات (0)

برنامه نويسي كودكان

برنامه‌نويسي كودكان، يكي از موضوعات جذاب و مفيد در دنياي فناوري است. آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، به آن‌ها كمك مي‌كند تا درك بهتري از فناوري داشته باشند و از نحوه كار كردن دنياي ديجيتال بيشتر بفهمند. در اين مقاله، به بررسي مزاياي آموزش برنامه‌نويسي به كودكان و چگونگي آغاز اين مسير براي كودكان پرداخته خواهد شد.

مزاياي آموزش برنامه‌نويسي به كودكان

مطالعه برجسته جورج لند و بت جارمن در ناسا مشخص كرد كه خلاقيت كودكان در سن 6 سالگي به اوج خود مي رسد و به دنبال آن با بزرگ شدن به تدريج كاهش مي يابد.
هدف اصلي آموزش برنامه نويسي كودكان در آكادمي ياسان اين نيست كه بچه‌ها مهندس كامپيوتر شوند بلكه نگاه ما به برنامه نويسي براي كودكان ابزاري سرگرم‌كننده و جذاب است كه ميل خود را براي ساختن، كنجكاوي براي سؤال كردن، تخيل براي كاوش نشان دهند؛ ويژگي‌هايي كه تقريباً در هر شغل و مرحله اي از زندگي به كودكان كمك مي‌كند.

تقويت تفكر منطقي

آموزش برنامه‌نويسي، به كودكان كمك مي‌كند تفكر منطقي و تحليلي خود را تقويت كنند. اين مهارت‌ها، آن‌ها را بهبود مي‌بخشد و در حل مسائل و مشكلات مختلف در زندگي كمك مي‌كند.

افزايش خلاقيت

برنامه‌نويسي دنيايي پر از خلاقيت و نوآوري است. آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، آن‌ها را به ايده‌هاي جديد و خلاقيت تشويق مي‌كند.

ارتقاي مهارت‌هاي رياضي

برنامه‌نويسي به كودكان كمك مي‌كند تا مهارت‌هاي رياضي خود را بهبود بخشند. در برنامه‌نويسي، كودكان با مفاهيم رياضي آشنا مي‌شوند و با حل مسائل و مشكلات مختلف در برنامه‌نويسي، مهارت‌هاي رياضي خود را تقويت مي‌كنند.

پيشگيري از بيكاري

با توجه به پيشرفت فناوري و اتوماسيون در جوامع دنيا، آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، آن‌ها را براي آينده آماده مي‌كند و به پيشگيري از بيكاري كمك مي‌كند.

ارتباط با دنياي ديجيتال

آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، به آن‌ها كمك مي‌كند تا از نحوه كار كردن دنياي ديجيتال بهتر آگاه شوند و به عنوان، بيشتر با آن آشنا شوند. اين مهارت، به آن‌ها كمك مي‌كند تا در جامعه فناوري بيشتر شناخته شوند و بتوانند از فرصت‌هاي شغلي در اين حوزه بهره ببرند.

چگونگي آغاز آموزش برنامه‌نويسي به كودكان

  1. استفاده از ابزارهاي آموزشي مخصوص كودكان: براي شروع آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، مي‌توان از ابزارهاي آموزشي مخصوص كودكان مانند Scratch، Code.org و Tynker استفاده كرد. اين ابزارها، با ارائه كد‌هاي ساده و بازي‌هاي تعاملي، به كودكان كمك مي‌كنند تا بازي‌هاي آموزشي و جذاب، مفاهيم برنامه‌نويسي را فراگيرند.
  2. شروع با مفاهيم ساده: براي شروع، بهتر است با مفاهيم ساده‌اي مانند برنامه‌نويسي ساده يا طراحي وب سايت شروع كرد. اين مفاهيم، به كودكان كمك مي‌كنند تا با اصول برنامه‌نويسي آشنا شوند و از طريق آن‌ها، به مفاهيم پيشرفته‌تر برسند.
  3. روش‌هاي آموزش تعاملي: براي آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، بهتر است از روش‌هاي تعاملي مانند بازي، روياپردازي و استفاده از مثال‌هاي جذاب استفاده شود. اين روش‌ها، به كودكان كمك مي‌كنند تا بهتر و با شور و شوق بيشتري به مفاهيم برنامه‌نويسي پيشرفت كنند.
  4. تشويق به خلاقيت: براي آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، بهتر است از روش‌هاي تشويق به خلاقيت استفاده شود. به كودكان اجازه داده شود تا ايده‌هاي خود را بيان كنند و با استفاده از برنامه‌نويسي، اين ايده‌ها را به واقعيت تبديل كنند.
  5. بهره‌گيري از كلاس‌هاي آموزشي: براي آموزش برنامه‌نويسي به كودكان، مي‌توانيد از كلاس‌هاي آموزشي مختلف استفاده كنيد. اين كلاس‌ها، معمولاً توسط افرادي با تجربه در حوزه برنامه‌نويسي و آموزش كودكان اداره مي‌شوند و به كودكان كمك مي‌كنند تا با بهترين روش‌هاي آموزش، مفاهيم برنامه‌نويسي را فراگيرند. 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۶:۲۹ توسط:علي فرهاني موضوع: نظرات (0)